Direktlänk till inlägg 24 augusti 2007

2

Av Rea - 24 augusti 2007 15:38

Idag har jag:


Sågat panel

Satt upp panel

Målat panel


Det tog tre timmar. För två brädor.


Missförstå mig rätt, jag har figursågat och satt upp distanser för att passa in en sorts spont med en annan. I byggbranschen byter de nämligen mått på alla j*vla brädor var tionde år, för att jävlas/tjäna pengar. Dessutom är det skitjobbigt att spika i ett tak. Försök själva, och jag lovar att era axlar kommer paja efter en timme. Jag är ju tränad och grejer (NOT) så jag klarar mig.


Saker jag skall göra mer idag (i samma ordning):


Ta hand om köket (lunchen står kvar fortfarande, för att min far fick brått iväg).

Ta hand om kläder/ta in torr tvätt.

Klippa gräset.

Öva cello.

Öva elbas.


Hur många procent av grejerna jag kommer klara av, kan ni tippa på på www.oddset .se

NOT.


Hum, jag hittade en bok här hemma. Så blir du rik, av Donald J. Trump.

Skulle väl inte vara fel att vara rik, men som han säger: Pengarna är inte målet, pengar är oftast bara det mest effektiva medlet för att förverkliga sina drömmar.


Så sant, så sant. Min bas behöver lagas igen, t. ex.


Det är soligt ute. Jag behöver sätta igång med grejer.


Videon som är med är en sjukt bra låt av Front Line Assembly. Låten heter Buried Alive, och för övrigt kan nämnas att jag älskar trumkompet i hela låten, men framförallt i introt. Ett tips till alla trummisar i min närhet är att lära sig den ^^. Belöning är utfäst.


Nej nu. God natt på er alla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rea - 24 april 2008 20:00

 Rock AM Meeths   Fr...

Av Rea - 20 april 2008 20:06

Oj oj oj...   Ansiktet känns som en porslinsmask när jag går upp idag 08:30 och börjar förbereda mig på att repa med bandet. Här kommer alltså den skrämmande historieredogörelsen över vad som hände lördagen den 20 April.   11:40 hörs ett våldsamt tr...

Av Rea - 18 april 2008 21:05

Vissa nöjer sig, andra begråter avsaknaden av de där extra poängen.   Jag nöjde mig med 6/2 i matten, min vän Daniel nöjer inte. Även fast han hade jättebra betyg. Nåja, imorgon åker han på en överraskning. Bilder följer :D   Absynth i morgon kväll....

Av Rea - 17 april 2008 12:19

Kryper myrorna ut. Mycket poetiskt.   Matteprovet gick som förväntat. Jag klarade några frågor, men förmodlingen klarar jag väl G. Det funkar ju inte att bara plugga dagen innan. No more maths!   Erics USB-minne funkar fortfarande inte.   Vad skall ...

Av Rea - 16 april 2008 20:39

Som en bomb från ovan, kom idag repliken: "Rea, är du taggad inför matteprovet imorgon?".   Illamåendet väller upp i halsen, magens redan excentriska produktion av saltsyra stegrar sig som en galen häst. "Vilket Matteprov?"   Det är grymt få saker ...

Presentation

Omröstning

Du Läsare!
 Första gången jag är här
 Ibland
 Stamgäst :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards